24 مهر 1398
En | 

1) جهت انجام تغییر مدیون چه مدارکی لازم می باشد؟
الف) معرفی نامه بانک
ب) سند تک برگی
ج) فرم تغییر مدیون
د) مدارک شناسایی خریدار(کارت ملی-شناسنامه)
ه) فیش اجاره عرصه
خ) قرارداد اجاره عرصه فروشنده و خریدار


2) چه مدارکی جهت تحویل واحد الزامی است؟
الف) کپی قرارداد
ب) کارت قسط
ج) کارت ملی


3) جهت ثبت نام در پروژه های مسکن مهر چه مدارکی لازم می باشد؟
الف) کپی کارت ملی و شناسنامه
ب) یک عدد پوشه
ج) درصورتیکه واحد به نام همسر زده شود رضایت نامه محضری الزامی می باشد.

 

4) مراحل انجام ثبت نام در طرح مسکن مهر 99 ساله چگونه است؟

الف) مراجعه به شعب بانک و تشکیل پرونده

ب) پیگیری از طریق ورود به سایت maskan.net با شماره کد ملی و شناسنامه جهت اطلاع از ثبت پرونده

ج) انتظار متقاضیان تا زمان تماس تلفنی از طریق اداره کل مسکن جهت اطلاع رسانی

 

5) مدارک مورد نیاز جهت انصراف متقاضیان از عضویت در تعاونی های مسکن مهر:

• اصل فیش های واریزی (نسخه متقاضی و تعاونی) به میزان مبلغ پرداختی

• اخذ چک تایید شده توسط تعاونی به میزان مبلغ پرداختی

• اخذ نامه کتبی از تعاونی مربوطه مبنی بر انصراف از تعاونی که به تایید اداره تعاونی خرم آباد رسیده باشد.

• تهیه فرم انصراف از تعاونی از واحد فتوکپی اداره کل و تکمیل آن و تایید با امضاء و اثرانگشت متقاضی

• اخذ نامه آزاد سازی مبلغ چک از امور مسکن اداره کل (آقای دهقان)

 

6) مدارک لازم جهت اخذ تسهیلات ساخت مسکن خود مالک یا اضافه اشکوب:
الف) مراجعه به پست بانک و تشکیل پرونده با مدارک زیر:
• پوشه و گیره
• کپی نقشه های ساختمان با تایید سازمان نظام مهندسی و شهرداری
• کپی سند مالکیت زمین یا قرارداد واگذاری (سند مالکیت حتما انتقال قطعی شده باشد)
• تصویر تمام صفحات توضیح دار پروانه ساختمانی با تاریخ اعتبار جدید (پروانه جدید می بایست به نام صاحب سند مالکیت باشد)
• تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی مالک و متقاضی و تسهیلات و همسران آنها
• پرینت ثبت نام اینترنتی در سایت maskan.ir (گزینه سامانه تولیدکنندگان مسکن و ساختمان)
• کپی برابر با اصل توافق نامه محضری بین مالک و متقاضی وام
• اصل تعهدنامه محضری با امضاء متقاضی و همسرش
• اصل گواهی استحکام بنا با تایید نظام مهندسی برای احداث طبقات فوقانی
• اصل استعلام املاک زمین های دارای قرارداد واگذاری
• کد ملی مهندسین ناظر
• شماره پروانه اشتغال به کار مهندسین ناظر
• تایید چک لیست پرونده توسط پست بانک
ب) ارائه پرونده به واحد اسکن مستقر در اداره راه و شهرسازی خرم آباد
ج) ثبت پرونده در سیستم دبیرخانه
د) اخذ فرم (ج)
ه) اخذ کد پروژه
و) معرفی به بانک مسکن توسط واحد تسهیلات مستقر در اداره راه و شهرسازی خرم آباد
ز) مراجعه به بانک مسکن و انجام مراحل اجرایی جهت اخذ تسهیلات

1) برای بهسازی و آسفالت جاده روستايی چه بايد كرد؟

جاده روستايی كه در آخرين سرشماري نفوس و مسكن(1390) زير 20 خانوار جمعيت داشته باشند در اولويت اجرايی اين اداره كل نمی باشد.
جاده روستايی كه بالای 20 خانوار جمعيت دارند بر اساس اولويت در تخصيص اعتبار لازم در دست اقدام می باشد.

 

2) منظور از پلان ارزیابی چیست؟

پلان ارزیابی شامل ٤ بخش میباشد:

GPS: موقعیت دقیق ملک شما را بر اساس موقعیت ماهواره ای نشان می دهد.

کیلومتراژ: نقطه اول و آخر ملک شما را بر اساس نقشه راهسازی نشان می دهد.

مساحت: مساحت دقیق از ملک شما که مورد نیاز راهسازی می باشد را تعیین می نماید.

اعیانی: در صورت وجود هر گونه اعیانی مثل درخت ، کشت ، چاه ، ساختمان و.... چگونگی و تعداد آن را مشخص می نماید.

 

3) پس از تحویل گرفتن پلان ارزیابی به کدام واحد مراجعه کنم؟
پس از دریافت پلان با تمام مشخصات فوق به همراه نامه ای از اداره راه شهرستان ، به واحد ارزیابی اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کرده و این واحد با توجه به نوع مالکیت شما فرم تهیه مدارک جهت تشکیل پرونده را ارائه خواهد داد.


1) آیا تغییر کاربری زمین_آموزشی که در آن مدارس غیر انتفاعی احداث گردیده قانونی است ؟
در صورت انحلال يا تعطيلي دائم مدرسه غيردولتي وضعيت مدرسه به‌شرح زير تعيين مي‌گردد (ماده31 قانون اصلاح قانون تأسيس مدارس غيرانتفاعي (مصوب 15/2/1387)):
الف) مدارسي كه در زمين با كاربري آموزشي احداث مي‌گردد، براي هميشه با كاربري آموزشي و با اولويت مدرسه استفاده مي‌شود
ب) مدارسي كه در زمين با كاربري غيرآموزشي و با استفاده از تسهيلات بانكي موضوع اين قانون خريداري و يا احداث مي‌گردد، پس از بازپرداخت تسهيلات و تسويه‌حساب با بانك عامل، متناسب با ميزان تسهيلات دريافتي و آورده مؤسس به مدت پنج الي ده سال به عنوان مدرسه باقي مي‌ماند.
ج) مدارسي كه در زمين با كاربري غيرآموزشي و بدون استفاده از تسهيلات بانكي خريداري و يا احداث‌مي‌گردد، حداقل به‌مدت يك دوره تحصيلي به‌عنوان مدرسه باقي مي‌ماند.
تبصره) در مورد بندهاي (الف) و (ب) اين ماده چنانچه به هر دليلي مؤسس امكان ادامه فعاليت نداشته باشد، ملك مورد نظر به مؤسس واجد شرايط ديگر و يا آموزش و پرورش واگذار مي‌گردد.

2) آیا بهای ملکی که در طرح یکی از مراجع دولتی یا شهرداری قرار گرفته است، با توجه به قیمت روز و با توجه به اینکه ملک در طرح است، تعیین می شود؟
بهای ملک با توجه به وضعیت کاربری موجود یا مشابه آن بنا به مورد، به قیمت عادله روز یا در مورد نیاز شهرداری ها به قیمت روز، تعیین و پرداخت شود نه به لحاظ تاثیر طرح مورد نظر.

3) جهت احداث بنا در خارج از محدوده شهری رعایت چه مورادی لازم می باشد؟
بر اساس آیین نامه نحوه بررسی طرح های توسعه و عمران محلی،ناحیه ای،منطقه ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور احداث هرنوع ساختمان و تاسیسات در اراضی موضوع آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده و حریم شهرها، بدون رعایت طرح های ناحیه ای و ضوابط و مقررات مربوطه ممنوع است. ضمناً بر اساس ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها: هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهادکشاورزی تغییرکاربری محسوب می گردد، چنانچه به طور غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک این قانون صورت پذیرد، جرم بوده و ماموران جهادکشاورزی محل مکلفند نسبت به توقف عملیات اقدام و مراتب را به اداره متبوع جهت انعکاس به مراجع قضایی اعلام نمایند.

 

4) براي تغيير كاربري ملك خود چه بايد بكنيم؟
درخواست تغيير كاربری می بايست از طريق شهرداری شهر مربوطه به كميسيون ماده 5 استان ارسال گردد. ضمناً به قانون منع فروش و واگذاري اراضي براي امر مسكن، تغير كاربری اين گونه اراضی و طرح آن در كميسيون ماده 5 ممنوع مي باشد.

 

5) تعیین کاربری در حریم و خارج از حریم شهرها (کارگروه راه و شهر سازی)
*مراحل
الف) دریافت تقاضا از دستگاه متقاضی (در حریم شهر: شهرداری – در خارج از حریم شهر: سازمان همیاری شهرداری های استان یا سازمان جهاد کشاورزی استان – مدیریت امور اراضی استان)
ب) معاونت شهرسازی و معماری
ج) بازدید از محل توسط کارشناس مربوط و بررسی مدارک
د) طرح موضوع در کمیته تخصصی کارگروه مسکن و شهرسازی به عضویت نمایندگی اعضای کارگروه راه و شهرسازی
ه) طرح موضوع در کارگروه راه و شهرسازی به عضویت:
معاون امور عمرانی استاندار (رئیس)، مدیرکل راه و شهرسازی استان (دبیر)، نماینده معاون برنامه ریزی استاندار، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی، مدیرکل راه و ترابری، نماینده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مصلح به انتخاب وزیر، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری، نماینده شورای اسلامی استان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، مدیرعامل شرکت مخابرات، مدیرعامل شرکت توزیع برق، مدیرعامل شرکت گاز
و) ارسال مصوبات به شورای برنامه ریزی و توسعه استان
ز) ابلاغ مصوبات به دستگاه متقاضی
*مدارک مورد نیاز
الف) تصویر نامه درخواست مالک
ب) مدارک احراز مالکیت (سند مالکیت رسمی)
ج) موقعیت ملک در طرح مصوب (حریم شهر)
د) اخذ کلیه استعلامات از دستگاه های ذیربط عضو کارگروه راه و شهرسازی
ه) موافقت اصولی طرح مورد نظر از دستگاه متولی

 

6) تغییر کاربری در محدوده قانونی شهرها (کمیسون ماده 5)
*مراحل

الف) دریافت تقاضا از دستگاه متقاضی که عمدتاً شهرداری می باشد.
ب) معاونت شهرسازی و معماری (دبیرخانه کمیسیون ماده 5)
ج) بازدید از محل توسط کارشناس مربوطه و بررسی مدارک
د)طرح موضوع در کمیته کار کمیسون ماده 5 به عضویت معاون شهرسازی و معماری که سمت دبیر کمیسیون را به عهده دار د و نمایندگان اعضای کمیسیون ماده 5
ه) طرح موضوع در کمیسیون ماده 5 به عضویت: استاندار / معاون عمرانی که ریاست کمیسیون را بر عهده دارد، مدیرکل راه و شهرسازی، شهرداری، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، نماینده مهندسین مشاور تهیه کنند طرح تفصیلی
و) ابلاغ مصوبات کمیسیون ماده 5 به دستگاه های عضو
*مدارک مورد نیازی
• تصویر نامه در خاسته مالک
• مدارک احراز مالکیت (سند مالکیت رسمی)
• موقعیت ملک مورد نظر روی طرح تفصیلی مصوب
• موقعیت ملک مورد نظر روی نقشه وضع موجود
• موقعیت ملک مورد نظر روی روی طرح تفکیکی مصوب
• نقشه سایت پلان (1:500)
• نقشه جانمایی پارکینگ
• گزارش سابقه پلاک در کمیسیون های ماده 5، ماده 100و...
• رای کمیسیون ماده 12 (برای اراضی بایر شهری)
• نظریه مشاور تهیه کننده طرح تفصیلی
• نظریه شهرداری و شورای اسلامی شهر
• گزارش چگونگی رعایت ماده 49 آئین نامه نحوه بررسی طرح ها از جمله مشخص کردن کاربری جایگزین با همان کاربری طرح تفصیلی
• اخذ استعلام از دستگاه های متولی کاربری های عمومی مثل استعلام از اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص کاربری های آموزشی و...


1) تعيين تكليف اراضي كه در تصرف افراد مي باشد ولي سند آن به نام دولت صادر شده به چه صورت مي باشد؟
بر حسب ضوابط و مقررات گذشته و همچنين مصوبات هئيت محترم وزيران اراضي تعريف در صورت داشتن شرايط خاص(استحكام بنا، تصرف به قبل از سال 1380، تناسب عرصه و اعيان، كاربري مسكوني‌) و همچنين عدم استفاده متصرف از اراضي و امكانات دولتي با نرخ كارشناسي روز و همچنین برای مرکز استان ها قیمت منطقه ای شامل میشود و به متصرفين واگذار مي گردد كه برابر نظريه شماره 18913/ه به مورخه 29/03/92 بدليل مغايرت قانونی ملغی اثر شده و امكان بهره برداري وجود ندارد و حسب ضوابط كنوني پس از رفع تصرف از راضي مي بايست به مزايده عمومي گذاشته شود.

2) مدارک لازم جهت واگذاری زمین با توجه به کاربری های مختلف؟

الف) درخواست متقاضی
ب) طرح توجیهی( شامل طرح های تولیدی، خدماتی و غیره)
ج) سایت و سایت پلان
د) معرفی نماینده(اگر شرکت یا ادارات دولتی بودند)
ه) ارائه اساسنامه و آگهی جهت شرکتها

3) مدارک مورد نیاز جهت استعلام مالکیت دولتی(فرم ج) و مدت زمان پاسخگویی
الف) اصل شناسنامه
ب) اصل کارت ملی

***حداکثر تا یک روز

4) مدارک لازم جهت طرح در کمیسیون ماده 12
• کپی سند مالکیت (یا آخرین جریانات ثبتی)
• استعلام منابع طبیعی مبنی بر عدم ملی بودن ملک مورد نظر به انضمام نقشه تاکید شده منابع طبیعی
• فتوکپی (تصویر) نقشه هوایی
• تصویر عکس هوایی
• نقشه مسطحاتی با قید متراژ و مساحت منطبق بر محل
• نقشه 2000/1 ممهور به مهر شهرداری یا نظام مهندسی
• پوشه


5) مدارک لازم جهت تسهیلات صندوق یکم:
الف) کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی
ب) کپی شناسنامه و کارت ملی همسر

6) مدارک لازم جهت تسهیلات اقشار ویژه
الف) کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی و همسر
ب) معرفی نامه از بنیاد شهید

ج) استعلام مشخصات متقاظی و همسر از اداره ثبت اسناد و املاک

7) مدارک لازم جهت فروش ثانویه(تغییر مدیون)
الف) کپی سند اعیانی
ب) معرفی نامه بانک
ج) معرفی نامه محضر
د) سفته به مبلغ سی میلیون ریال
ه) کپی کارت ملی و شتاسنامه خریدار تمام صفحات
و) کپی کارت ملی و شناسنامه همسر خریدار یا گواهی فوت و طلاق

 

8) ملک اینجانب در طرح راهسازی قرار گرفته است ، جهت احقاق حقوق قانونی ام در وحله اول به کدام اداره مراجعه نمایم؟

در ابتدا به اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه مراجعه نمایید .

 

9) فرم تکمیل مدارک شامل چه مدارکی می باشد؟
بسته به نوع مالکیت و مشخصه های دیگر بسیار متفاوت میباشد ولیکن در کلیت شامل ١٣ مورد زیر می باشد.
الف) نامه درخواست ارزشیابی زمین
ب) دو برگ: گواهی تخریب نمایانی
ج) شناسنامه مالک و دو برگ رونوشت
د) دو برگ: گواهی شورا
ه) نقشه ١:٢٠٠٠ سازمان نقشه برداری جغرافیایی
و) سند زمین و چهار سری رونوشت برابر اصل
ز) نقشه تفکیکی سازمان ثبت اسناد و املاک و دو برگ رونوشت برابر اصل
ح) گواهینامه کارشناس رسمی دادگستری در امور ثبتی در برابری سند زمین با زمین
ط) شناسنامه بازماندگان و دو برگه رونوشت
ی) گواهی حصر وراثت شورای حل اختلاف و دو برگ رونوشت برابر اصل
ک) وکالت نامه و سه برگ رونوشت برابر اصل
ل) شناسنامه وکیل و موکل و دو برگ رونوشت برابر اصل برگ اول و برگ وفات
م) شماره حساب، بانک، شعبه، کد شعبه

 

10) قیمت گذاری توسط چه فردی و چگونه صورت می پذیرد؟
توسط یک کارشناس از کانون کارشناسان رسمی دادگستری صورت می گیرد که توسط ابلاغیه ای از اداره راه به همراه کارشناس ارزیابی و شخص مالک در محل ملک حاضر می شوند و پس از مدتی کارشناس طی نامه ای قیمت ها را به کارشناس ارزیابی اعلام می دارد.

 

11) آیا مالک میتواند از طرف خودش کارشناس در امور اراضی دعوت کند؟
بله ، از همان ابتدا شما می توانید طی نامه ای کارشناس مورد نظر خودتان را با ذکر نام و شماره تماس و آدرس به این اداره معرفی نمایید تا هر دو کارشناس با انتخاب کارشناس سوم ( مرضی الطرفین ) نسبت به قیمت گذاری عرصه و اعیان شما اقدام نمایند که به این عمل هیئت کارشناسی سه نفره می گویند

 

12) اگر مالک ، کارشناس از طرف خود دعوت نکرده باشد و نظر کارشناس شما را هم قبول نداشته باشد باید چگونه عمل کند؟

مالک بعد از ارسال نامه قیمت گذاری کارشناس، باز هم میتواند کارشناس مورد نظرش را معرفی کند و کارشناسی هیئت سه نفره صورت پذیرد.

13) پرداخت هزینه های کارشناسی بعهده چه کسی می باشد؟
اگر کارشناس از طرف اداره دعوت شده باشد هزینه کارشناسی بر عهده اداره می باشد، ولیکن اگر توسط مالک دعوت شده باشد بعهده مالک می باشد و نیمی از هزینه کارشناس سوم ( مرضی الطرفین ) بر عهده اداره و نیم دیگر بعده مالک می باشد.

14) اگر زمین اوقافی باشد ولیکن کشت زمین متعلق به ما باشد آیا پول زمین و کشت هر دو پرداخت خواهد شد؟
خیر ، اگر زمین اوقافی باشد تنها پول کشت به شما پرداخت خواهد شد.

15) اگر زمین در حریم قانونی راه قرار گرفته باشد و ما در آن کشت انجام داده باشیم حقی از بابت زمین به ما تعلق خواهد گرفت؟
خیر ، از بابت پول زمین هزینه ای به شما قابل پرداخت نمی باشد ، چرا که زمین متعلق به اداره راه و شهرسازي می باشد.

 

16) سند واگزاریهای تعاونیهای مسکن گلدشت، پارسیلون، بسیج جنب پادگان حمزه

• اصل قرارداد واگذاری

• فرم الف

• فرم تعهد

• اصل فرم (ج)

• معرفی نامه از تعاونی های مسکن

• کپی تفکیکی

• کپی پایان کار ساختمان یا عدم خلاف

• کپی شناسنامه

 

17) مدارک مورد نیاز برای سند واگذاری انفرادی

• اصل قرارداد واگذاری

• کپی پایان کار یا عدم خلاف

 

18) مدارک مورد نیاز جهت استعلام شهرداری

• درخواست کتبی از شهرداری

• نقشه 2000/1 و طرح تفضیلی تایید شده از مراجه رسمی (شهرداری، نظام مهندسی)

• استعلام از منابع طبیعی در صورت لزوم

 

19) مدارک مورد نیاز انتقال از کلانشهر ها
• معرفی نامه از ارگان مربوطه
• حکم کارگزینی اداره مبدا و مقصد
• کپی شناسنامه متقاضی و همسر
• پوشه

1) برای درخواست کار به کجا باید مراجعه شود؟
مدیریت توسعه منابع- اداره توسعه منابع انسانی و تحول اداری

 

2) مدارک لازم جهت درخواست کار ؟
درخواست کتبی متقاضی - رزومه و سوابق تحصیلی و کاری متقاضی – تکمیل فرم مربوطه

 

3) برای درخواست امریه به کجا باید مراجعه شود؟
مدیریت توسعه منابع- اداره توسعه منابع انسانی و تحول اداری

 

4) ضوابط و شرایط مربوط به جذب و پذیرش کارکنان وظیفه (مشمولان وظیفه)؟
شرایط ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح - ارائه برگ اعزام به خدمت سربازی بدون غیبت – داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر در رشته های تحصیلی عمران، معماری و شهرسازی- عدم نسبت نسبی و سببی درجه ۱،۲ مشمول با کارمندان وزارت متبوع

 

5) مدارک لازم جهت اخذ امریه؟
تصویر برگه اعزام به خدمت ( کلیه متقاضیان)- درخواست متقاضی و تعیین محل خدمت ایشان ( کلیه مشمولین) – تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه مشمول- فرم اطلاعات مشمولین وظیفه و افراد تحت تکفل – معرفی نامه ( گواهی) بنیاد شهید جهت مشمولان خانواده شهید و جانباز- معرفی نامه ( گواهی) کمیته امداد جهت مشمولان تحت پوشش کمیته امداد- معرفی نامه ( گواهی) سازمان بهزیستی جهت مشمولان تحت پوشش بهزیستی


6) برای درخواست کارورزی و کارآموزی به کجا باید مراجعه شود؟

مدیریت توسعه منابع- اداره توسعه منابع انسانی و تحول اداری

 

7) مدارک لازم جهت درخواست کارورزی و کارآموزی ؟
ارائه معرفی نامه از دانشگاه مربوطه – ارائه فرمهای مربوط به ناظر از طرف دانشگاه - تصویر صفحه اول و دوم متقاضی – تکمیل فرمهای مربوطه( فرم تقاضا و تعهد دوران کارورزی ) از طرف واحد پذیرنده( اداره راه و شهرسازی) – عقد قرارداد کارورزی بین کارورز و واحد پذیرنده


1) مبناي محاسبه زیربنای فضاي اداري چيست ؟
در سنوات قبل ( سالهای 1373الی 1390 ) مبنای محاسبات فضاهای مورد نیاز نشریه 178 ( ضوابط طراحی ساحتمانهای اداری ) سازمان برنامه و بودجه بود. در سالهای اخیر ( از سال 1390 تا کنون ) ، مصوبه شورای عالی اداری ، مبنای محاسبات زیربنای فضاهای مورد نیاز قرار گرفته است . شایان ذکر است طبق مصوبه فوق الاشاره بازنگری نشریه 178 توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حال انجام می باشد .

2) مدارك لازم جهت بررسي فضاي اداري چيست ؟

در مرحله اول می بایست دستگاه متقاضی درخواست کتبی خود را به انضمام مدارک که در ذیل ذکر گردیده است را به دبیرخانه کارگروه ساماندهی فضای اداری و ساختمانهای اداری مستقر در سازمان برنامه و بودجه ارائه نماید .
الف) تكميل فرم هاي مربوطه که بر اساس وضعیت موجود نیروی انسانی و چارت مصوب سازمانی می باشد .
ب) ارائه چارت مصوب سازمانی که ممهور به تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی باشد .
ج) در خصوص فضاهای اختصاصی ، با توجه به وظایف ذاتی هر دستگاه ، مستندات و شاخص ها ی دفتر فنی وزارتخانه مربوطه یا ستاد مرکزی مورد نیاز است تا مبنای محاسبات فضاهای اختصاصی قرار گیرد در غیر اینصورت طبق نشریات و آیین نامه های خاص آن محاسبه صورت می پذیرد.

 

پرسشهای كميسيون تخريب

1) اخذ مجوز تخریب برای کدام دسته از ساختمانها ضروری است ؟
هيأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۳/۶/۲۷ بنا به پيشنهاد شماره ۱.۴۲۲۸ مورخ 15/9/1372 ، وزارت مسکن و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
- برای تخریب ٬ تغيير کاربری یا هر گونه تغيير کلی در اموال غير منقول متعلق به دولت موضوع مواد 27 و40 ( دستور تخریب یا تغییر کاربری ها باید به اطلاع اداره کل امور اقتصاد و دارایی برسد ) آیين نامه اموال دولتی که طی تصویب نامه شماره .۴۰۴۲۴ ت ۲۱۲ ه مورخ 11/7/ 1372ابلاغ شده است اخذ مجوز فنی وزارت راه و شهرسازی ضروری است .
- با عنایت به توضیحات مصوبه کلیه اموال غیر منقول متعلق به دولت مانند ساختمانها ، تأسیسات بزرگ و.. جهت تخریب با تغییر کاربری نیاز به مجوز از اداره کل راه وشهرسازی داشته و نظارت بر انجام مجوزهای صادره بر عهده اداره کل امور اقتصاد و دارایی است .

2) اقدامات لازم جهت اخذ مجوز تخريب چيست ؟
پس از ارسال درخواست دستگاه به اداره كل راه و شهر سازي كارشناس معرف دستگاه به مديريت فني و اجرايي مراجعه و پس برگزاري جلسه توجيهي ، فرمها توزيع و زمان بازديد مشخص مي گردد. بعد از بازديد و تكميل مدارك كميسيون تخريب برگزار و راي صادره ابلاغ مي گردد.


3) مدارك لازم جهت طرح پرونده دستگاه در كميسيون تخريب چيست ؟

الف) درخواست کتبی
ب) تكميل فرم هاي مربوطه
ج) عكس و فيلم به طور كامل از محوطه و تمامي قسمت ها


1) مبلغ تسهیلات محدوده هاي هدف باز آفريني شهري(بافت فرسوده و حاشيه نشيني ) به چه میزان می باشد؟

حداکثر مبلغ تسهیلات به ازای هر واحد مسکونی در مركز استان 400 میلیون ریال و در شهرستانها 300 ميليون ريال و با نرخ سودحداكثر 18درصد و باز پرداخت 12ساله می باشد. (تسهیلات اعطایی بدون نیاز به سپرده گذاری است و دولت متعهد شده است 9 درصد از سود تسهيلات را از محل يارانه ها تامين نمايد .)

توضیح: به تعداد واحدی که در پروانه ساختمانی به عنوان واحد مسکونی ذکر شده است وام تعلق می گیرد. به واحد مکمل، پارکینگ و تجاری وام تعلق نمی گیرد.


2) برای معرفی تسهیلات به کجا باید مراجعه شود؟

خرم آباد - بلوار شهید شفیع پور (شصت متری) - تقاطع جلال آل احمد - اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان

 

3) مراحل پرداخت تسهیلات به چه صورت می باشد؟
15% پايان فونداسيون

25% پايان اسكلت و سقف

35% پايان سفت كاري

25% درصد پايان نازك كاري

 

4) آیا با اخذ این تسهیلات ، فرم ( ج ) متقاضیان قرمز می شود؟

خیر

 

5) مدارک لازم جهت اخذ تسهیلات چیست؟
-معرفی نامه از شهرداری شهرهاي استان به جز خرم آباد - پروانه ساختمانی از شهرداری -سند مالکیت- اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضي - نقشه های معماری از نظام مهندسی - کروکی ملک مورد نظر از شهرداری (utm)- تکمیل فرم تقاضای تسهیلات


فرآیند دریافت خسارت زلزله چیست ؟
ابتدا بازدید از ساختمان مورد نظر و پر کردن فرم تعیین میزان خسارت وارده بر ساختمان از نظر معماری ،سازه ای،تأسیساتی و مکانیکی توسط کارشناسان اداره و دریافت مستندات لازم از قبیل تصویر و ...سپس تشکیل پرونده در بانک مرجع و بررسی و تعیین میزان خسارت وارده توسط بانک و ارجاع به شرکت بیمه ساختمان مورد نظر جهت واریز میزان خسارت وارده بر ساختمان


اطلاعات تماس

اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان

  1. آدرس ساختمان شماره یک : خرم آباد - بلوار شهید شفیع پور (شصت متری) - تقاطع جلال آل احمد
تلفن: 33201890 (66) 98+ و 33223471 (66) 98+
فکس: 33215590 (66) 98+
پست الکترونیک :